7 redenen om organigrammen te automatiseren

Heb jij binnen jouw bedrijf organogrammen, maar zijn ze niet altijd up-to-date? Lees dan even verder.

Ik geef je 7 redenen (en er zijn er nog meer) waarom  het handig is om de organisatieschema’s te automatiseren.Employee List

Organigrammen: heel handig om te hebben, maar lastig en tijdrovend om in elkaar te zetten. Veel organisaties maken de organigrammen nog met de hand in PowerPoint of Visio, maar dat kan anders. In veel minder tijd. Lees hieronder 7 redenen om de organigrammen van jouw bedrijf te automatiseren:

  1. Geen tijdrovende klus meer om je organigrammen up-to-date te maken. Door een dagelijkse upload van de gegevens uit het personeelsgegevenssysteem, worden de organigrammen automatisch samengesteld. Komt geen handwerk meer aan te pas.
  2. Altijd up-to-date organigrammen. Door die dagelijkse upload van de personeelsgegevens, ben je iedere dag up-to-date. Nieuwe medewerkers, contractwijzigingen, uit dienst tredingen: alles is weer automatisch bijgewerkt.
  3. Meer gegevens in je organigram dan alleen de afdelingsnaam, functienaam en naam van de medewerker? Hoe fijn zou het zijn als je naast de standaardgegevens ook informatie als contractpercentage, type contract, salarisgegevens en beoordelingsgegevens kunt zien. De zichtbaarheid van gegevens is natuurlijk wel afhankelijk van iemands functie binnen het bedrijf. De mogelijkheden zijn eindeloos, zolang je de gegevens maar ergens hebt vastgelegd.
  4. Sneller inzicht in de datakwaliteit van jouw personeelsgegevens. Niet de gegevens controleren in Excel, maar direct het inzicht via het grafische overzicht.
  5. Meerdere overzichten van je organigram: met medewerkers, zonder medewerkers, ziektegegevens, contactgegevens, etc. Want niet iedere presentatie is hetzelfde…
  6. Makkelijk rapporteren vanuit de organigrammen, voor als je toch Excel-lijstjes nodig hebt. Maar ook de organigrammen zelf kun je eenvoudig kopiëren naar bijvoorbeeld PowerPoint of Word.
  7. Niet alles in 1 personeelssysteem? Geen probleem: Ingentis org.manager brengt de gegevens samen.

Wil jij weten wat de mogelijkheden zijn voor jouw organisatie? Wij komen graag langs voor een demo van Ingentis org.manager.

Ingentis org.manager is beschikbaar voor bedrijven vanaf 250 medewerkers. Wil je een vrijblijvende demo? Neem contact met ons op!

PS: ook voor bedrijven met minder dan 250 medewerkers zijn oplossingen om te automatiseren. Check hier.